سئو برای Interactive Content Engagement Metrics
اندازه گیری عملکرد محتوا و تعامل کاربر در GA4 زیرو سئو
این یکی از گزارشهایی است که من بیشتر وقت خود را صرف آن میکنم، زیرا پروژههای بازاریابی دیجیتال من معمولاً شامل کانالهای متعددی است که نیاز به ارزیابی مداوم دارند. با مطالعه صفحات بن بست در سئو، دانش خود را در مورد صفحات یتیم ارتقا میدهید و یاد میگیرید که چگونه این صفحات را مدیریت کنید تا سئوی وبسایت خود را بهبود ببخشید. گزینه های دیگر برای تجزیه و تحلیل ترافیک ارجاع با فیلترهای مختلف شامل استفاده از Looker Studio، Google Sheets یا ابزارهای مشابه برای تجزیه و تحلیل و تجسم داده ها است. این بخش اولین صفحه ای که بازدیدکنندگان در داخل سایت وارد می شوند و تعداد بازدیدکنندگان این صفحات را نشان می دهد. معیار صفحات برتر به من کمک میکند تا به سرعت بفهمم کدام صفحات بیشترین تأثیر را روی سایت دارند و استراتژی خود را برای بهروزرسانیها و تغییرات هدایت کنم.
برای تجزیه و تحلیل ترافیک برند، ابتدا مهم است که کنسول جستجوی گوگل را با GA4 پیوند دهید. اگر نیاز به افزودن فیلترهایی برای گنجاندن یا حذف سایتهای خاص دارید، میتوانید گزارشهای GA4 را بر این اساس سفارشی کنید. درک جزئیات تعاملات کاربر برای نتیجهگیری، بهبود و اصلاح استراتژیها برای رویکرد استراتژی دیجیتال ضروری است. از آنجایی که هیچ کس برای همیشه آنلاین نمیماند، هر صفحهای نرخ خروج خواهد داشت، اما نرخ خروج 100 درصد میتواند به این معنی باشد که شما مشکلات عملکردی در سایت خود دارید. گوگل یک جلسه تعامل را به عنوان “جلسهای که بیش از 10 ثانیه طول بکشد، دارای یک رویداد کلیدی باشد یا حداقل 2 بازدید صفحه یا صفحه نمایش داشته باشد” تعریف میکند. با این حال، اگر وب سایت شما دارای معماری مسطح باشد، نمی توانید این کار را انجام دهید.
یک جلسه گروهی از تعاملات با سایت شما در یک بازه زمانی مشخص، معمولاً یک تا دو ساعت، است. انتساب درآمد بازدیدکنندگان سایت را از زمانی که برای اولین بار وارد یک وبسایت میشوند تا نقطه خرید ردیابی میکند. این فعالیتهای بازاریابی، فروش و سایر فعالیتها را تا زمانی که آن کاربر درآمد ایجاد کند، ردیابی میکند. رویدادها معیارهایی هستند که در GA4 برای ردیابی تعاملات خاص کاربر در یک وبسایت، مانند بارگیری صفحه، کلیک روی پیوند، یا ارسال فرمها استفاده میشوند. برخی از صفحات خروجی نقاط طبیعی ترک هستند، اما معیارهای صفحات خروجی برتر همچنین میتوانند نیاز به بهروزرسانی سایت برای ایجاد یک تجربه کاربری بهتر را نشان دهند. دوباره، این جایی است که من میخواهم نقش صفحه را در یک سفر کاربر با دقت ارزیابی کنم و ببینم چگونه میتوانم صفحه را ارتقا دهم تا بهتر با هدف کاربر مطابقت داشته باشد و تعامل را بهبود بخشد.
فراتر از بازدید از صفحه، کاربران به روش های مختلف با محتوای وب سایت ما تعامل دارند. نرخ تبدیل یا Conversion Rate اشاره به تعداد افرادی دارد که از میان کل مخاطبان وب سایت یا کسب و کار شما، هدف مورد نظرتان را انجام میدهند. نظارت بر نحوه تکامل ترافیک برند می تواند به تجزیه و تحلیل اعتبار برند کمک کند – حتی امکان تجزیه و تحلیل بر اساس کشور یا دوره زمانی و موارد دیگر را فراهم می کند. در این موارد، در صورت امکان، توصیه می شود UTM ها را در پیوندهای این وب سایت های خارجی قرار دهید. به لطف رویدادها، ما می توانیم تعاملات کاربر را در وب سایت خود نظارت کنیم.
در این بخش، صاحبان سایت می توانند از معیارها برای مطالعه نحوه تعامل کاربران با محتوای خود فراتر از تجزیه و تحلیل بازدیدکنندگان و جلسات استفاده کنند. علاوه بر تجزیه و تحلیل تعاملات کاربر با محتوا از طریق GA4، صاحبان سایت همچنین میتوانند گزارشهای سفارشی را با استودیوی Looker ایجاد کنند که تمام معیارهای مربوطه را در بر میگیرد. گزارشهای کاوش مسیر به شما امکان میدهد صفحات مختلف بازدید شده توسط کاربران در یک وبسایت، مسیری که طی کردهاند و نحوه تعامل آنها با آن صفحات را تجزیه و تحلیل کنید. این امکان را برای تجزیه و تحلیل چگونگی تکامل برند یک وب سایت و نحوه تعامل کاربران با آن فراهم می کند. صاحبان سایت می توانند نحوه تعامل کاربران با محتوا و صفحات خود را از طریق گزارش صفحه فرود نظارت کنند. تعامل وبسایت اصطلاح گستردهای است که بسیاری از اقدامات یک بازدیدکننده در وبسایت شما را پوشش میدهد، از ورود به سایت تا زمان سپری شده در آن و تعاملاتی که با سایت دارد.
زمان توقف چیست ؟ متوسط زمان سپری شده در صفحه مدت زمانی را اندازه میگیرد که بازدیدکنندگان به طور متوسط در یک صفحه وب سپری میکنند. زمان در صفحه میتواند یک شاخص عالی برای سنجش جذابیت و اثرگذاری محتوای شما باشد – هرچه بازدیدکنندگان بیشتر در یک صفحه بمانند، بهتر است. زمان طولانیتر در صفحه همچنین نشان میدهد که شما بازدیدکنندگان باکیفیتی را جذب کردهاید که اطلاعات شما را ارزشمند میدانند. در نهایت، هدف سایت شما تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان بالقوه و سپس مشتریان واقعی است، اما بدون دادههای دقیق، درک این مسیر میتواند دشوار باشد. گروه بندی محتوا از طریق GA4 به صاحبان سایت کمک می کند تا انواع مختلف محتوا را در یک وب سایت تجزیه و تحلیل کنند، چه در قالب های مختلف و چه در انواع صفحه. در مثال زیر، مالک سایت میتواند رویدادها را با استفاده از متغیر «متن کلیک» بر اساس امتیاز بررسی ایجاد کند یا به سادگی تعداد کل نظرات را تجزیه و تحلیل کند.
تجزیه و تحلیل تعامل کاربر و عملکرد محتوا با GA4 صاحبان وب سایت را قادر می سازد تا نتیجه گیری های معنی داری داشته باشند و استراتژی های دیجیتال خود را به طور موثر بهینه کنند. و ترافیک کلی را که مستقیماً به این موضوعات وارد می شود و نحوه تعامل کاربران با آنها را تجزیه و تحلیل کنید. برای اندازهگیری مؤثر تعامل کاربر در یک سایت از طریق GA4، مهم است که بدانیم رویدادها چیست، چگونه آنها را تنظیم کنیم، و چگونه دادهها را از طریق گزارشهای کاوش مسیر تجزیه و تحلیل کنیم. معیارهای ردیابی رویداد میتوانند به شما کمک کنند تا روی اقدامات خاص وبسایت که رشد کسبوکار شما را هدایت میکنند تمرکز کنید. رویدادها اقداماتی هستند که کاربران در سایت شما انجام میدهند، مانند دانلود یک منبع، کلیک کردن روی یک لینک، ارسال یک فرم و پخش یک ویدیو. ردیابی رویداد، رویدادهای خاصی را اندازهگیری میکند – اقدامات منحصر به فردی که میخواهید بازدیدکنندگان در سایت شما انجام دهند.
هر بار که یک صفحه در وبسایت شما در یک مرورگر بارگذاری میشود، به عنوان یک بازدید صفحه محاسبه میشود. بنابراین، اگر یک بازدیدکننده یک صفحه را بارگذاری کند و سپس همان صفحه را دوباره بارگذاری کند، این دو بازدید صفحه محسوب میشود. تعداد زیاد شاخص های کلیدی برای عملکرد سئو میتواند شما را به راحتی سردرگم کند، مخصوصاً اگر تازه شروع کردهاید. بنابراین، در اینجا ۱۶ مورد از معیارهای تعامل برای اطلاعرسانی استراتژی وب شما آورده شده است. با برخی سفارشیسازیها، GA4 میتواند چیزهای زیادی در مورد نحوه واکنش کاربران به محتوای وبسایت شما بگوید.
در آن صورت، ممکن است لازم باشد کمی کدنویسی کنید تا اطلاعات موضوع مقاله متغیر JS را از CMS خود به GTM ارسال کنید. برای مثال، نظرات کاربران را میتوان از طریق رویدادهای سفارشی با استفاده از برچسبهایی که از طریق Google Tag Manager روی دکمهها ایجاد میشود، نظارت کرد. رویدادهای کلیدی (که قبلاً به عنوان تبدیل شناخته می شد) مهمترین رویدادهایی هستند که صاحبان سایت می خواهند برجسته کنند. با دیجیتال برندینگ کسب و کار خود را متحول کنید، همین امروز شروع کنید … تیم “میم” تلاش می کند که با بهره گیری از فضای دیجیتال در کسب و کار شما رشد چشمگیری ایجاد کند. طبق تحقیقات Visual Objects در سال 2022، رسانههای اجتماعی برای 67 درصد از کسبوکارهای کوچک، مهمترین ابزار بازاریابی دیجیتال است.
این اصطلاح اغلب به صفحات وب با بیشترین بازدید صفحه یا نرخ تعامل اشاره دارد. ثانیاً، تقسیمبندی میتواند بر نحوه طراحی صفحات وب و محتوا تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، ممکن است برای یک وبسایت B2B با اکثریت بازدیدهای دسکتاپ تصمیمات متفاوتی نسبت به یک سایت فروشگاهی با خریداران موبایل بگیرم. بازدیدکنندگان بازگشتی (یا تکراری) کاربرانی هستند که بیش از یک بار در یک بازه زمانی مشخص از سایت شما بازدید میکنند. تعداد صفحات مشاهده شده در هر بازدید محاسبه تعداد متوسط صفحاتی است که یک کاربر در هر جلسه مشاهده میکند. یک جلسه را میتوان تقریباً معادل یک بازدید یک نفر از وبسایت شما در نظر گرفت.
برای بهبود فرآیندها و نتایج خود، انواع مختلف محتوا، موضوعات و عوامل خاص را در صفحه مقایسه کنید. این یک دیدگاه کاربر محور است که به شما کمک می کند با مخاطبان خود ارتباط بهتری برقرار کنید و صفحات موثرتری بسازید. از طریق رویدادها، ما همچنین میتوانیم بررسی کنیم که کاربران چه نوع نظراتی را برای مشاهده هر محصول کلیک میکنند. به عنوان مثال، با گنجاندن بعد “مسیر صفحه و کلاس صفحه”، می توانید سفر کاربر را در وب سایت مطالعه کنید. علاوه بر این، هنگام تجزیه و تحلیل صفحات، میتوانیم فیلترهایی را برای تجزیه و تحلیل نتایج هر صفحه جداگانه با جزئیات بیشتری قرار دهیم.
یک بازدیدکننده منحصر به فرد شخصی است که یک یا چند بار از یک وبسایت بازدید میکند اما فقط یک بار در یک دوره گزارشدهی ردیابی میشود. این معیار وبسایت نشان میدهد که در یک دوره زمانی مشخص چند کاربر در مجموع از سایت شما بازدید کردهاند. همانطور که قبلا ذکر شد، برای تجزیه و تحلیل دقیق تر از تعاملات کاربر، می توانیم از گزارش های کاوش مسیر، مانند تجزیه و تحلیل تعاملات کاربر در طول فرآیند خرید محصول در سایت استفاده کنیم. تجزیه و تحلیل تعامل کاربر و عملکرد محتوا با جزئیات کلیدی برای نتیجهگیری معنادار و ایجاد بهبود آگاهانه در استراتژیهای دیجیتال است. علاوه بر این، همانطور که قبلا در این مقاله نشان دادیم، با استفاده از گزارش کاوش مسیر، میتوانیم تعاملات کاربر در وبسایت را بیشتر تحلیل کنیم.
اگر بخواهیم بخشها یا گروههای مخاطب مختلف را با ویژگیهای مشترک تجزیه و تحلیل کنیم، میتوانیم این کار را از طریق تحلیل مقایسهای در هر پنل GA4 انجام دهیم. معتبر بودن به میزانی اشاره دارد که سازنده محتوا یا وب سایت به عنوان منبع قابل اعتمادی برای موضوع شناخته می شود. برای این منظور، مهم است که قالب ها یا موضوعات محتوا از قبل به خوبی شناسایی و طبقه بندی شده باشند (صفحه نویسنده، مقاله، اینفوگرافیک، ویدئو و غیره). صفحه خروجی آخرین صفحهای است که یک بازدیدکننده قبل از ترک سایت شما میبیند. از این اطلاعات برای شناسایی محتوای با عملکرد بالا و محتوای با عملکرد پایین استفاده کنید. این را می توان از طریق میانگین زمان تعامل در هر جلسه یا از طریق رویدادها انجام داد.
متریکهای تعامل وبسایت میزان تعامل بازدیدکنندگان شما با وبسایت و برند آنلاین شما را اندازهگیری میکنند. این معیارها میتوانند به شما بگویند بازدیدکنندگان شما به کدام قسمتهای سایت میروند، چه مدت زمانی را صرف میکنند، چند بار بازدید میکنند و چگونه به سایت شما رسیدهاند. یکی از دلایلی که من به جلسات بازدیدکننده جدید توجه میکنم، بینشهایی است که در مورد رشد کلی وبسایت و برند ارائه میدهد. علاوه بر این، اگر آن را با دادههای دیگر مانند صفحات مشاهده شده و غیره ترکیب کنید، میتواند بینش بسیار خوبی در مورد چگونگی گسترش شما در بخشهای خاص مخاطب ارائه دهد. جلسات بازدیدکننده جدید تعداد دفعاتی را که یک کاربر جدید و منحصر به فرد در یک بازه زمانی مشخص از سایت شما بازدید میکند، اندازه میگیرد. اگر یک کاربر بیش از یک جلسه در آن بازه زمانی آغاز کند، همچنان به عنوان همان بازدیدکننده شمارش میشود.
پس از تکمیل تمام این کارها، درواقع به چیزی که میخواهید دست یابید نرخ تعامل و فروش است. نرخ خروج درصد متوسط بازدیدکنندگانی است که از صفحات سایت شما خارج میشوند. یکی از جالبترین تغییرات برای من هنگام عرضه GA4، جایگزینی نرخ پرش با یک معیار جدید به نام نرخ تعامل بود. علاوه بر گزارش های پیش فرض ارائه شده توسط GA4، کاربران همچنین می توانند گزارش های سفارشی ایجاد کنند. در این گزارش با فیلتر کردن نام برند سایت، امکان مشاهده کل حجم کلیک های ارگانیک و همچنین نمایش، CTR و میانگین موقعیت کوئری های مربوط به برند وجود دارد.
اما بازدیدکنندگان بازگشتی نشاندهنده تعامل کلی برند و وفاداری مشتری هستند. به عنوان مثال، اگر یک فروشگاه آنلاین یا یک سایت پر محتوا مانند یک خبرگزاری را اداره میکنید، مطمئنا میخواهید ببینید که مردم بارها و بارها بازمیگردند. به عنوان یک بازاریاب دیجیتال من باید بدانم که ماه به ماه چند مورد، کجا و از کدام کانال این تبدیلها آمدهاند. علاوه بر این، هیچ نشانه بهتری از تعامل کلی یک کاربر با وبسایت شما وجود ندارد تا تصمیمگیری برای پر کردن یک فرم یا انجام خرید. به عنوان مثال، اگر من تعداد ارجاعات اجتماعی بالاتر از حد متوسط را در تجزیه و تحلیل یک وبسایت ببینم، این نشان میدهد که این کانال ارزش سرمایهگذاری بیشتر برای حداکثر بازدهی را دارد. بازدیدها تعداد دفعاتی را که یک صفحه در وبسایت شما توسط یک بازدیدکننده دیده میشود، اندازه گیری میکند.
ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم. ارجاعات اجتماعی ترافیک ارجاعی است که از رسانههای اجتماعی پولی یا ارگانیک میآید. با تبدیل شدن به یک شرکت پیشرو در بازار، یک سایت می تواند اعتبار برند خود را تقویت کند. در GTM، میتوانید آن مقدار را دریافت کرده و آن را به متغیر «content_group» در پیکربندی برچسب اختصاص دهید.
این ممکن است به این معنی باشد که فرد یک صفحه را مشاهده میکند یا اینکه بیشتر سایت شما را کاوش میکند. ممکن است متوجه شوید که قالب یک صفحه مناسب نیست یا فراخوانهای اقدام شما (CTA) عملکرد ضعیفی دارند. از سوی دیگر، متریکهای تعامل شما ممکن است نشان دهد که استراتژیهای بازاریابی و محتوای شما در همه سطوح موفق هستند. در هر صورت، تا زمانی که به دادهها دسترسی پیدا نکنید، نمیتوانید این موارد را بدانید. برای مثال، با بازگشت به مثال قبلی (گزارش صفحه فرود)، می توانیم از تجزیه و تحلیل فردی صفحات فراتر برویم. چندین گزارش کاوش مسیر از پیش تعریف شده وجود دارد، اما کاربران همچنین می توانند با استفاده از معیارهای GA4، خود را ایجاد کنند.
متریکهای تعامل وبسایت به شما میگویند که چقدر در انجام این مرحله موفق هستید. آنها به شما نشان میدهند که مشکلات تعامل ممکن است کجا باشد تا بتوانید آنها را برطرف کنید. بنابراین، اگر هنوز شروع به بررسی اعداد نکردهاید، اکنون زمان آن رسیده است. هر دو میزان جلسات “درگیر” شده در وبسایت شما را اندازه گیری میکنند، اما نرخ تعامل درصدی را نشان میدهد که جلسات درگیر بودهاند، در حالی که نرخ پرش درصد جلسات غیر درگیر را به شما میگوید. نرخ پرش درصد بازدیدکنندگانی است که یک صفحه را در وبسایت شما بارگذاری میکنند و سپس بدون تعامل با صفحه یا بازدید از صفحات دیگر، سایت را ترک میکنند. میانگین زمان سپریشده در وبسایت مدت زمانی را اندازه میگیرد که بازدیدکنندگان به طور متوسط در هر جلسه در سایت شما سپری میکنند.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری