فرآیند دیجیتال مارکتینگ – کانال های بازاریابی دیجیتال چیست ؟

هدف گذاری مجدد نوعی بازاریابی است که به شما این امکان را میدهد تا تبلیغات مرتبط را به کاربرانی که از صفحات خاصی از وبسایت شما بازدید کردهاند نشان دهید. تحقیقات نشان میدهد که تا سال ۲۰۲۰ تقریبا ۴ میلیارد کاربر ایمیل در جهان وجود داشته است. مثلا اگر کاربری از فروشگاه آنلاین فروش کفش بازدید کرده و به صفحه محصولی از برند اسکیچرز رفته است، فروشگاه آنلاین کفش میتواند پس خروج کاربر از سایت، او را با تبلیغات مرتبط با برند اسکیچرز هدف قرار دهد. رتبه شما ممکن است قبل از نتایج ارگانیک و در ابتدای SERP یا در آخر صفحه اول نمایش داده شود.

بسیاری از شرکتها ارزش رسانههای دیجیتال را میدانند و بیشتر تلاش میکنند از شبکههای اجتماعی، ایمیل و موارد مرتبط با آنها استفاده کنند چون که نتیجه بیشتری گرفتهاند اما دیجیتال مارکتینگ فقط به این موارد محدود نمیشود در واقع شما باید از قبل پیشزمینههایی نیز برای این کار آماده کنید بعد اقدام به آن بکنید. قبل از پرداختن به دوره آموزشی دیجیتال مارکتینگ در مشهد، ابتدا به اهمیت دیجیتال مارکتینگ در کسب و کارها میپردازیم . اما اگر پس از مدت کوتاهی پرداخت هزینه به گوگل را قطع کنید، سایت شما دوباره به صفحات دوم و سوم گوگل میرسد. رتبه بالای سایت شما نسبت به سایر رقبا به این معنا است که مخاطب با جستجوی عنوان محصول، خدمات و یا صنعتی که در آن فعالیت دارید، شما را در صدر نتایج گوگل و بالاتر از سایرین مشاهده کند و این به معنای افزایش تعداد کلیک بر روی سایت شما است و در نهایت فرصت مناسب برای افزایش تعداد مشتری وفا دار می باشد.

از طرفی بیت کوین به گونهای طراحی شده که با افزایش تعداد ماینرها (یا به قول منتقدان افزایش دور ریز انرژی!) شبکه قدرتمندتر از قبل میشود و دستکاری آن سختتر میشود. علاوه بر این، تعداد مختلفی راهنمای ارزشمند برای برنامهریزی و اجرای استراتژیهای سئو هم ارائه شده است. اجزای اصلی بازاریابی اینترنتی ، سئو ، تبلیغات موتور جستجو و شبکه های اجتماعی ، بازاریابی ایمیلی هستند. کانال های دیجیتال مارکتینگ، دومین رکن بازاریابی دیجیتال است.

سفر کاربر که بعضی اوقات هم به سفر مشتری معروف است، اولین رکن بازاریابی دیجیتال محسوب میشود. خدمات دیجیتال مارکتینگ سه رکن اساسی دارد که همه چیز حول آنها شکل میگیرد. راههای درآمدی در دنیای دیجیتال مارکتینگ زیاد هستند که تا این بخش، جسته و گریخته به آنها اشارهای کردیم؛ اما در این قسمت به طور ویژه این راهها را با هم بررسی میکنیم. دیجیتال مارکتینگ به مجموعه ای از فعالیت ها جهت تبلیغات برای محصولات یا خدمات یک مجموعه بوسیله استفاده از ابزارهای دیجیتال گفته می شود. اما به هر حال کاربران متوجه میشوند که نتایج خوب شما ناشی از تبلیغات پولی است.

الگوریتمهای گوگل هر روز سختگیرتر میشوند و اگر از روشهای سئو کلاه سیاه برای دور زدن گوگل استفاده شود، سریع متوجه شده و سایت را مجازات میکند. البته سئو فقط شامل این چهار مورد نمیشود و هر کدام از این موارد زیر دسته های فراوانی دارند. مدل های سنتی بازاریابی بسیار محدود بودند و وقت و انرژی زیادی از کارفرما میگرفتند لذا منابع بسیار زیادی از پول و انرژی به هدر میرفت. هزینه های دیجیتال مارکتینگ مهمترین مزیت استفاده از آن نیست.

گرچه ممکن است بازده این روش کم باشد، اما حداقل هزینه زیادی به دنبال ندارد. با تعریف شاخص اندازه گیری کلیدی KPI میتوان میزان موفقیت یک کمپین تبلیغات دیجیتال را نسبت به بودجه و هزینه انجام شده اندازهگیری کرد. در پایان دوره دانش آنالیز و کنترل کیفیت این فرایند به صورت پروژه محور، دستاورد نهایی صاحبان کسب و کار، مدیران و مشاوران خواهد بود. ایمان برادری، در توضیح ایده فوق تصریح میکند: «در فرایند تحول دیجیتال، مخصوصا در عرصه کسب وکارها و سازمانها، چند فاکتور مهم باید به دقت مطالعه شده و تغییرات بنیادین در آن صورت گیرد. شما هر مهارت را به صورت جداگانه می توانید یادبگیرید.

اگر به دنبال مصاحبه اشخاص معروف و نامدار پیرامون ارزهای دیجیتال میباشید و یا علاقهمند به رویدادهای زنده این بازار هستید، COIN DESK بهترین انتخاب شما برای یک منبع کامل و جامع است. اتریوم، کاردانو، ریپل، دوجکوین و شیبا نیز در این مسیر بیتکوین را همراهی میکنند تا کام سرمایهگذاران در بازار ارز دیجیتال تلخ شود.