دیجیتال مارکتینگ چیست و چه کاربردی دارد؟

تبلیغات از طریق تلویزین بهدلیل حجم بالای بیننده تأثیر مهمی در تبلیغات دارد و بهدلیل هزینه بالای این تبلیغات، برای تمامی سازمانهای کوچک و نوپا ممکن نیست. دوره دیجیتال مارکتینگ به صورت مهارتی، کاربردی و Case Study تمامی مباحث بازاریابی اینترنتی را به مخاطبان از مبتدی تا پیشرفته انتقال می دهد و باعث می شود که افراد خود به تنهایی بتوانند محتوا تهیه کنند، محتوا را با استراتژی های خاص و برنامه ریزی شده منتشر کنند و باعث افزایش ممبر و فروش شرکت شوند. یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ به شما امکان می دهد به طور مداوم موارد مختلف را امتحان کنید و مطمئن شوید که هرگز پول خود را برای کانال هایی که عملکرد خوبی ندارند، هدر نمی دهید.

استراتژی بازاریابی امروز، بدون دیجیتال مارکتینگ مفهومی ندارد. اساساً دیجیتال مارکتینگ مربوط به بازاریابی به صورت آنلاین است. دیجیتال مارکتینگ از 7 بخش اصلی تشکیل شده است که در ادامه به آنها اشاره میشود. ما قرار است در دنیای وب برای خودمان یک قلعه درست و حسابی داشته باشیم که به زبان ساده میشود همان وبسایت ما. «بازاریابی درونگرا» یا «Inbound Marketing» موضوعی است که خودمان آن را خیلی دوست داریم. ما در بخشهای قبلی، قلعه خودمان را ساختیم؛ اما حالا نوبت ساختن کانالهای ارتباطی است.

در ادامه و در فصلهای بعد با نحوه انتخاب کمپین مناسب و ارائه پیشنهادات اثرگذار آشنا میشوید. درست است که آموزشگاه برای آموزش تئوری ساخته شده، اما هستند مجموعههایی که در حین آموزش شما را بیرحمانه وسط یک کمپین رها میکنند تا خودتان راه نجات را پیدا کنید. در این نیمقسمت آن موضوعها را به شکلی عمیقتر مورد بررسی قرار میدهیم و مثالهای زیادی از دیجیتالینگ و کسب و کارهای دیگر میزنیم.

میفهمید که ماجرای دیجیتال مارکتینگ از چه قرار است. یعنی اگر شما در طول یکی دو سال گذشته به صورت جستهگریخته ماجرای دیجیتال مارکتینگ را دنبال کردهاید مطمئن باشید که این دوره برایتان آوردههای قابل توجهی را به همراه خواهد داشت. اگر دیجیتال مارکتر یک مجموعه بتواند بهترین و پربازدهترین شبکه اجتماعی و کانال تبلیغاتی را بر اساس نوع کالا/خدمت مجموعه انتخاب کند، موفقیت تبلیغات در شبکههای اجتماعی تضمین شده خواهد بود. در این روشها بدون بیان روشهای بازاریابی، مخاطب را سرگرم و تشویق به اقدام میکند.

این کتاب آموزش دیجیتال مارکتینگ به طور کامل روند ایمیل مارکتینگ را بیان میکند. ما میخواهیم کاری کنیم که شما هم مثل یک بازیگر سینما که به فیلمهای سینمایی نگاه میکند به دنیای وب، سوشال، کمپینها و سایتها نگاه کنید. چون شما بازیگر صحنه دیجیتال مارکتینگ هستید. درس دوم به انواع استراتژیهای بازاریابی دیجیتال اختصاص دارد. علاوه بر این، تعداد مختلفی راهنمای ارزشمند برای برنامهریزی و اجرای استراتژیهای سئو هم ارائه شده است. به همین دلیل این اطلاعات را با هم همکاسه میکنیم تا به هنگام انجام پروژهها همهچیز روبهراه باشد.

دوستون دارم. دوتا نکته پایانی هم توی کادر پایین گذاشتم شاید رستگار شوید. اگر به تازگی به حوزه دیجیتال مارکتینگ وارد شده باشید، با مطالعه مطالب مرتبط و کسب تجربه میتوانید به یک دیجیتال مارکتر تبدیل شوید. مثلا یکی از آنها این است که اگر چند هدف مختلف داشته باشیم حتما میتوانیم به همه آنها برسیم. یکی از مهمترین انواع تبلیغات پولی، گوگل ادز است که در سراسر دنیا به منظور بازاریابی دیجیتال صفحات مختلف یک سایت مورد استفاده قرار میگیرد.

درس چهارم انوتع آمارگیرها و اهمیت بکارگیری آنها مورد بررسی قرار میگیرد. در این حالت میتوانید فعالیتهای بازاریابی خود را برای او در خارج از فضای سایت انجام دهید که از میان آنها میتوان به ایمیل، تلفن، SMS و … کتاب دیگری که در حوزه بازاریابی محتوا باید به آن اشاره کرد، نسخه الکترونیکی ژورنال معتبر حوزه بازاریابی دیجیتال یعنی «Search Engine Journal» است.

حال که میدانیم دیجیتال مارکتینگ چیست و چه مراحلی را شامل میشود، در ادامه به طور خلاصه به برخی از سوالات متداول در حوزه دیجیتال مارکتینگ میپردازیم تا به این ترتیب، پاسخ سوالات بسیاری از افراد در زمینه بازاریابی دیجیتال داده شده باشد. هرم بازاریابی محتوایی چیست؟ شبکههای اجتماعی رکن جدایی ناپذیر دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی است. سئو یا بهینهسازی موتورهای جستجو به مفهوم بهینه کردن سایت یک کسبوکار برای موتورهای جستجویی مانند Google، Bing و …