دیجیتال مارکتینگ چیست : از سیر تا پیاز – ITIRAN

این رویکرد الزاما بد نیست اما زمانی که کانال های بازاریابی دیجیتال دیگری دارید و اندازهی کسب و کار شما بزرگ تر میشود، باید کل سیستم کسب و کار خود را نگاه کنید. امروزه اصلی ترین مرحله برای هر کسب و کاری حضور در دنیای اینترنت است ولی نکته بسیار مهم این است که زمانی که شما در فضای وب حضور پیدا میکنید باید سعی کنید تا در بین رقبای خود دیده شوید تا بتوانید محصول یا خدمات خود را به کاربران ارائه دهید و در همین راستا نیاز دارید تا به وسیله اهرم دیجیتال مارکتینگ در معرض دید قرار بگیرید و مجموعه راه دی ام با ارائه سرویسهای دیجیتال مارکتینگ شما را در این مسیر همراهی میکند.با توجه به اینکه ما در مجموعه راه دی ام خدمات دیجیتال مارکتینگ ارائه میدهیم سعی داریم تا متناسب با هر کسب و کاری پلن و برنامه اختصاصی مختص کسب و کار شما ارائه بدهیم و برای همین نیاز است تا یک فرآیند مشخص کلی تعیین شود تا بتوان برای هر کسب و کاری طرح اختصاصی بر روی آن بستر طراحی و پیاده سازی شود.

تاثیر گذاری آن بر کسب و کار ها از یک سو و بر مردم و مشتری های کسب و کارها از سوی دیگر باعث شده دیجیتال مارکتینگ راه خود را به این شبکه اجتماعی باز کند. یکی از هنرهای کارشناس دیجیتال مارکتینگ این است که بتواند بر روی خواستهها و نیازهای مشتری تحقیق کند و فعالیتهای خود را در جهت نیاز مشتری تطبیق دهد.

نمایش عکس چون جنبههای خصوصی کسبوکار شما را نشان میدهد در نتیجه باعث احساس نزدیکی و صمیمیت مشتریان با برند شما میشود. در مورد اول، برنامهی بازاریابی تدوین شده برای اینستاگرام به صورت جداگانه بررسی میشود و تاثیر اینستاگرام بر دیگر کانال ها در نظر گرفته نمیشود. در دید فرآیندی، به مسئله به صورت یک بعدی نگریسته میشود و تاثیر جزئی در نظر گرفته میشود. نسبت بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی همانند نسبت موبایل به تلفن ثابت است که می توان بازاریابی سنتی را مقدمه و پیش نیاز بازاریابی دیجیتال دانست اما مدل ذهنی و سبک زندگی افراد به گونه ای تغییر یافته است که دیگر تلفن ثابت اضافی به نظر می آید.

پیش تر دیدیم که این پلتفرم میتواند در نقش یک میانجی برای هدایت ترافیک به سمت وب سایت برای فروش باشد و یا خودش نیز میتواند محلی برای فروش مستقیم باشد(برای مثال در دایرکت). فرض کنید با دیدن کفش به دایرکت رجوع میکنید و با دادن آدرس محل زندگی خود و مدل کفشی که مد نظر دارید، مراحل خرید را به صورت ارتباط مستقیم با ادمین پیج انجام میدهید. بدین صورت که می توان روی کانال های ورودی موثر تر ، بودجه بیشتری صرف کرد یا با قرار دادن کلید هایی از انصراف کاربر برای خرید و یا ادامه مطالعه محتوا جلوگیری نمود.

برای مثال شما با دیدن یک کفش زیبا در اینستاگرام به خرید آن ترغیب شوید و با پیگیری، به سمت وب سایتی که برای فروش در نظر گرفته شده هدایت شوید و یا حتی به صورت حضوری خرید کنید (برای مثال کفش ها مربوط به یک فروشگاه باشد و آدرس آن در بیو نوشته شده باشد و شما به آن فروشگاه بروید و کفش مورد نظر خود را خریداری نمایید). برای همین شما باید با آخرین متدهای روز چه در دیجیتال مارکتینگ و چه در تغییرات، اطلاعات خود را بروز کنید. با استفاده از این ابزارها و دانشی که فرا خواهید گرفت، می توانید داده های مختلفی مانند تعداد کلیک روی هر سایت و موضوع، زمانی که خوانندگان در سایت شما می مانند، موقعیت جغرافیایی کاربران و اطلاعات دیگر را به دست آورده و از آن ها جهت افزایش بهره وری استفاده کنید.

امروزه مخاطبان شما میتوانند از طریق تصاویر و بدون ارسال و دریافت ایمیل با کسبوکار شما در ارتباط باشند. بنابراین امروزه شما باید تصمیم بگیرید به عنوان یک صاحب کسبوکار، برند و کسی که میخواهد در بیزینس خود پیروز باشد، چه استراتژی برای تبلیغات و بازاریابی خود انتخاب خواهیدکرد. REACH به معنی افزایش دسترسی و آگاهی از برند، محصولات و خدمات آن از طریق فضای دیجیتال و رسانه های آفلاین به منظور ایجاد ترافیک و بازدید از سایت و رسانه های اجتماعی آن برند است. باید بر اساس استراتژی مدیریت برند خود ، فرایند وب برندینگ خود برنامهریزی نمایید .

از محبوبیت و کارایی این پلتفرم بارها صحبت شده است و کاربردهای اینستاگرام بر کسی پوشیده نیست. در صورتی که یک فروشگاه اینترنتی دارید، این پلتفرم راهی بسیار مناسب برای هدایت ترافیک به سمت وب سایت شما است. در این جا شما باید با تبلیغات کلیکی به خصوص گوگل ادز و راهاندازی کمپینهای تبلیغاتی در آن آشنا باشید و نهایتا بتوانید از آن در کنار سئو به درستی استفاده کنید. برای مثال اگر شما تنها به دنبال این باشید که هر کانال بازاریابی که دارید (وب سایت، فیسبوک و …) تنها برای خودشان کار کنند و در خدمت یکدیگر و در نهایت در خدمت کسب و کارتان نباشند، نتیجهی دلخواه تان به دست نخواهد آمد بنابراین در این رویکرد که به عنوان رویکرد سیستمی شناخته میشود، سعی میشود تعامل اینستاگرام با دیگر کانال های شما نیز در نظر گرفته شود (البته بسیاری از افراد و کسب و کارهای موفق به صورت ناخودآگاه این دیدگاه را دارند و سعی میکنند با قرار دادن لینک وب سایت خود در اینستاگرام و مواردی این چنینی، از همهی کانال های خود در جهت رشد کسب و کارشان استفاده کنند).

پس همیشه در ذهن داشته باشید که محتوای شما باید برای مشتری شما ارزشمند باشد و گرنه به هدف بازاریابی خود نمی رسید. در شبکه های اجتماعی ، سه مرحله کلی بازاریابی ، یعنی آگاهی ، ترغیب کاربران و تبدیل آنها به مشتری خیلی سریع و موثر اتفاق می افتد. مشتری ها پس از بررسی محصولات در اینستاگرام، محصول مورد نظر خود را انتخاب میکنند و به سمت وب سایت هدایت میشوند.

کاری که لازم است انجام دهید، هدایت مشتری ها و مخاطبان به سمت اینستاگرام است. اینستاگرام در این تصویر با تعامل با مشتری ها، سعی در هدایت ترافیک به سمت مرکز اصلی فروش که وب سایت است دارد. شرکت تولید محتوا شبکههای اجتماعی سلام سوشال با بیش از ۵ سال سابقه فعالیت در حوزه تولید انواع محتوا برای شبکههای اجتماعی به ویژه اینستاگرام آماده ارائه خدمات متنوع به شما همراهان گرامی است. ابزارهای رایگان و پولی زیادی وجود دارند که به شما این امکان را میدهند که نرخ تبدیل را در سایت خود تست کنید. اصول و نکات زیادی برای این روش وجود دارد.

در این دیدگاه ممکن است الزاما یک کانال شما در حالت بهینه خود قرار نداشته باشد اما برای کل سیستم مفید باشد! لینک مقالات و محتوای خوبی را که مرتبط با موضوع کاری شما است را در صفحات خودتان قرار دهید این کار ارزش و اعتماد به شما را بالا میبرد و حتی ممکن است باعث شود دیگران هم به شما لینک دهند . اصطلاح “بازاریابی دیجیتال” تفاوتی بین تاکتیکهای فشار و کشش بازاریابی (یا آنچه اکنون ممکن است از آن به عنوان روشهای “درونگرا” و “برونگرا” یاد کنیم) فرقی نمیگذارد. مارکترها در بخش ایمیل مارکتینک کمپینهای ایمیلی تدوین و اجرا کنند و در آن کمپین از محصول و یا پروموشنهای جدید به کاربران میگویند.