اینستاگرام مارکتینگ چیست؛ اصول بازاریابی اینستاگرامی

این موضوع به قدری جدی شده است که برخی پیش بینی کرده اند ویدئو به زودی ۸۲ درصد ترافیک وب را شامل می شود و ۲۲ درصد به رشد کل ترافیک وب در جهان نیز می افزاید. به این دلیل که افراد به توصیفات و تبلیغات همنوعان و هم کیشان خود که از محصول یا خدماتی استفاده کردهاند، بیشتر اعتماد میکنند و ارتباط میگیرند.

این کار باعث میشود تصویر خوشایندی از شما در ذهن آنها بماند و همین تصویر خوشایند نیز منجر به خرید بیشتر و یا معرفی شما به دیگران خواهد شد. تمامی کارهایی که تا الان انجام دادهاید تا بدانید دیجیتال مارکتینگ چیست تنها شروع کار است. پژوهشگران بازاریابی طبق تمامی پژوهش هایی که در این حوزه انجام داده اند به نرخ بازگشت سرمایه بالای دیجیتال مارکتینگ رسیده اند.

در ساعت های ابتدایی این بازه کاربران به سراغ اینستاگرام می روند و شانس زیادی برای گرفتن بیشترین بازخورد را دارید. از این رو در سال های اخیر، بازاریابان دیجیتال بیشتر به سمت این پلتفرم اجتماعی کشیده شده اند و با کسب مهارت در بازاریابی اینستاگرامی، توانسته اند با کاربران ارتباط بهتری برقرار کنند و آن ها را جذب برند یا کسب و کار خود کنند. بنابراین تمامی این موارد گفته شده را تست کنید تا بتوانید کسب و کار خود را گسترش دهید.

در این مقاله به بررسی و اهمیت نقش اینستاگرام در دیجیتال مارکتینگ می پردازیم. طبق آخرین آمار های رسمی، اینستاگرام با بیش از 500 میلیون کاربر فعال در سراسر جهان، محبوب ترین پلتفرم بازاریابی بصری در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به حساب می آید. یکی از راههای افزایش فروش در اینستاگرام، دنبال کردن فالوورها و تحلیل رفتارهای آنها در این شبکه اجتماعی است. این ابزار برای صاحبان وب سایت ها رایگان است و آن ها می توانند به سادگی وب سایت خود را در آن ثبت نمایند. اگر بخواهیم واقع نگر و رو راست باشیم، مردم در حال حاضر برای خواندن متن مقالات طولانی و سنگین درگاه های اطلاعاتی و صفحات وب تنبل هستند و به عبارت بهتر و ساده تر حال و حوصله خواندن را ندارند.

بدین معنی که بعد از دیدن پست شما از وب سایت تان بازدید میکند. پس یک راهکار برای اینکه هربار نخواهید تصویر مدارک شناسایی و کارت بانکی شما به دست افراد ناشناخته بیفتد این است که از پلتفرمهایی معاملاتی مانند سایت نوبیتکس استفاده کنید. به خصوص اینکه محیط مجازی اینستاگرام برای همگان تجربه ای تازه و دارای الگوریتم های مخصوص خودش است. در دنیای امروز و به خصوص برای نسلی که از کودکی با اینترنت و تکنولوژی بزرگ شده است، تصاویر و فیلم ها بسیار جذاب و تاثیرگذار تر از یک متن ساده است. شما میتوانید از مخاطبانی که از محصول یا خدمات شما رضایت داشتهاند بخواهید محتواهایی در خصوص دریافت بستههای خرید، انباکسینگ بستههای خرید، تجربیات خرید، تجربیات استفاده از محصول و …

این کار کمک میکند که دیگر مخاطبان شما اعتماد بیشتری به مجموعه شما بکنند و اعتبار بیشتری برای آن قائل شوند و یا اینکه مخاطبانی که هنوز با شما آشنایی ندارند میتوانند از این طریق با شما آشنا شده و نگاه بهتری به صفحه شما پیدا کنند و در نهایت همه اینها جذب مخاطب بیشتر و فروش بهتر خواهد بود.